Top 5 întrebări puse la Contabilitate în 2019 – și tu le-ai avut?

Finalul de an vine cu mai mult decât brațe de acte predate sau preluate, gânduri pentru 2020 și urmărirea știrilor ca să vedem ce mai poate să ne afecteze activitatea anul viitor.

Facem, fiecare dintre noi, o recenzie a anului personal și în firmă.

De ce contează pentru tine acest articol? 

Pentru că ai firmă nouă sau veche, întrebările tale trebuie să aibă mereu răspuns ca să ai succes.

Pentru că s-ar putea să fi uitat ceva și încă nu e târziu.

Pentru că răspunsurile competente sunt critice pentru lucrurile pe care nu le știi dar te afectează în economia României.

Pentru că vorbim și de ce ne așteaptă în 2020 și de ce ai nevoie de profesioniști alături. 

Pentru că poate ți s-a întâmplat și ție și întrebi aceste lucruri, uite cu ce răspunsuri ne-am ajutat clienții cel mai frecvent în 2019.

O să mai vedem și 3 știri de așteptat în 2020 ce pot să îți afecteze firma.

Și 3 motive pentru care o firmă de contabilitate e ca un glob de cristal.

 

Cele mai frecvente întrebări ale lui 2019 către contabili și de ce au contat ele pentru firme

 

  1. Ce este acela concediu neefectuat și de ce nu am știut de el?

Orice om are drept la minim 20 de zile de concediu anual și zilele care mai rămân reprezintă concediul neefectuat. Iar Contabilitatea trebuie să vă anunțe de aceste zile rămase, dacă și la cine se aplică.

„ În cazul în care salariatul, din motive justificate, nu poate efectua, integral sau parțial, concediul de odihnă anual la care avea dreptul în anul calendaristic respectiv, cu acordul persoanei în cauză, angajatorul este obligat să acorde concediul de odihnă neefectuat într-o perioadă de 18 luni începând cu anul următor celui în care s-a născut dreptul la concediul de odihnă anual”, este prevăzut în Codul muncii. 

Un lucrător care nu a fost în măsură, din motive independente de voința sa, să-și ceară concediul de odihnă plătit înainte de încetarea raportului de muncă tot are dreptul la compensarea în bani a zilelor de concediu neluate, a decis azi Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).

  1. De ce am sume așa mari de plătit ca și taxe salariale?

Din păcate, cursurile economice sau de business nu sunt la îndemâna oricui începe o firmă. Și desigur, timpul restrâns pe care îl avem și îl au și antreprenorii, nu permite ca aceștia să cunoască toate legile, toate modificările, toate dedesubturile legislației fiscale.

Aici intervenim noi.

Și ne asigurăm că acoperim toate răspunsurile la întrebările unui antreprenor sau a unei companii și anunțăm din vreme ce modificări pot interveni.

Pentru că planurile de afaceri se schimbă odată cu mediul de afaceri. Și e normal să îți faci calcule pe aspecte financiare de care știi. Nu doar că le poți afla pentru a anticipa profitul, le poți eficientiza pentru asta, alături de o echipă contabilă bună.

contabilitate Cluj

Din aceeași sferă de întrebări: 

  • De ce am profit și nu am bani?
  • Cât plătesc taxe la salariul minim?
  • De ce nu pot folosi banii firmei în interes personal

 

  1. În ce condiții poate deveni o companie plătitoare de TVA?

Răspunsul rapid este că: Fie prin opțiune, fie la plafon.

Începi să adaugi taxa pe valoare adaugată de 19%, 9% sau 5% pe facturi dacă plafonul pentru a te înregistra ca plătitor de tva a ajuns și depășit cifra de afaceri de 88.500 de euro în acel an fiscal.

Sau dorești ori este necesar să faci achiziții intracomunitare și pentru asta este necesar să obții certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, chiar dacă suma de plafon nu a fost atinsă.

Așadar atenție și contactează-ne dacă vrei să te ajutăm cu înregistrarea la ANAF.

Din aceeași sferă de întrebări:

În ce condiții se plătește impozitul pe venitul microintreprinderilor ?

Cum se obține și în cât timp certificatul de TVA?

  1. Care sunt taxele pe salarii la programatori?

Știm deja că angajații care lucrează pe anume posturi în companii care au ca domeniu de activitate crearea de programe pentru calculator sunt scutiți de la plata impozitului pe venit de 10%.

Dar ca să înțelegem, programatorii sunt scutiți DOAR de plata impozitului pe venit (0% în loc de 10%). Restul contribuțiilor rămân: CAS de 25%, CASS 10%, CAM 2,25%.

Poți vedea în acest articol de pe startupcafe.ro care sunt condițiile și codurile CAEN ce te ajută să beneficiezi de scutirea de la impozit.

Și cum aceste domenii IT dau cele mai multe persoane care lucrează sub regimuri proprii (freelanceri) ar fi de cunoscut modurile cum se poate lucra cu alte companii din punct de vedere fiscal, iar acest articol din romanialibera.ro ne spune care sunt cele 3 feluri în care poți presta servicii și ce impozite vei achita. Angajat de compania din afară, pfa sau microîntreprindere, vezi ce te ajanteajează sau permite-ne să te consiliem.

Din aceeași sferă de întrebări:

Care sunt deducerile pentru taxele de salarii la muncitorii în construcții?

 

  1. Care este impozitul pe dividente și ce fac cu banii din firmă?

Veniturile din dividende sunt încadrate la categoria veniturilor din investiții pentru persoane fizice. Așadar va trebui să plătești, ca beneficiar de dividente, atât  impozitul datorat către stat ce se virează integral la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care se face plata, dar în unele cazuri și contribuția la sănătate (CASS).

Legea nr. 163/2018 pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr. 82/1991, modificarea și completarea Legii societăților nr. 31/1990, precum și modificarea Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației le oferă companiilor posibilitatea să opteze pentru repartizarea trimestrială a dividendelor, dacă firma are profit.

Anul acesta și posibil să beneficiezi și anul viitor de posibilitatea de a scoate dividente din firmă cu o cotă de impozitare de 5%.

Întreabă-ne ce ai nevoie pentru asta: aici sau prin formularul de la final.

Din aceeași sferă de întrebări: 

Care este plafonul de plăți numerar?

Ce chei de control în balanța contabilă sunt?

Ce cheltuieli trebuie puse pe firmă?

  3 știri de așteptat în 2020 ce pot să îți afecteze firma

a. Legat de taxele salariale în IT, există discuții contradictorii și așteptăm să ne anunțăm clienții de ce se va modifica. Pentru că premierul a avut de mai multe ori declarații care se opun impozitării diferite a sectorului IT  “Ştiţi că am avut nişte declaraţii legate de IT-işti. Deocamdată nu intenţionez să schimb legislaţia, dar o spun limpede: nu cred în regimuri fiscale discriminatorii.

 

b.  OUG 114 / 2018 este din nou în dezbatere. În data de 29 decembrie 2018 s-a publicat Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene. Acum, proiectul de lege de abrogare şi modificare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă 114 a fost dezbătut în primă lectură în şedinţa de Executiv de vinerea trecută (decembrie 2019), context în care miniştrii au venit cu o serie de propuneri la actul normativ. Noi suntem în continuu studiu ca să aflăm ce impact va avea asupra companiilor dvs. Citiți aici de ce Modificari legislative au avut loc de la 01.01.2019. 

 

c.Contracte de muncă part time, regimul Freelancerilor, regimul TVA, toate sunt discutate la final de an de Guvernul României. Ne menținem la curent cu aceste știri și implicațiile contabile pentru clienții noștri, ca ei să fie siguri că vor fi la curent, în legalitate și vor avea succes.

contabilitate Cluj

3 motive pentru care o firmă de contabilitate e ca un glob de cristal

Avem responsabilitatea să vă menținem la curent cu toate modificările, atât de frecvente, în mediul fiscalității și legilor din România. Pentru asta, dar și pentru faptul că suntem primii întrebați de ce este nevoie, ce lipsește, ce se anunță, ce e necesar, nu e absurd să spunem că trebuie să intuim viitorul, ca un glob de cristal.

Pentru asta, e necesar ca echipa de experți contabili să fie continuu la curent cu știrile, să dezvolte relații cu statul și instituțiile competente, să citească semnele și să cunoască preferințele celor care iau funcții de conducere ce pot duce la modificări.

Doar așa ne asigurăm că suntem mai mult decât compania care îți spune câte zile de concediu mai au angajații tăi.

Devenim experții pe care te bazezi ca să te consilieze spre succes, profit și mai mult decât prin instrumente fiscale, să îți ofere auditul, direcția și necesarele pentru un 2020 de 10.

 

Solicită oferta noastră de servicii complete sau adaugă un serviciu: 

  • Contabilitate (companii mari și Start-up)
  • Audit intern și extern
  • Consultanță financiară și de business
  • Administrare financiară și de personal
  • Cursuri de specializare recunoscute de Ministerul Muncii

 

[]
1
Request Offer
Name
Phone
Messagemore details
0 /
Previous
Next